mi-e dor de satul cu livezi în floare


mi-e dor de satul cu livezi în floare,
de ciurdele mugind pe uliţi, spre imaş.
mi-e dor de liliacu-n floare, de la porţi,
de baba Floare, cea ştirbă, strigându-şi puişorii pufoşi şi aurii.
de baba Ana, cu furca prinsă-n brâu, torcând
sub nucul din grădină şi de Ileana de pe coastă,
care ducea, să spele, hainele la râu pe-un bolovan.
mi-e dor de o plăcintă creaţă cu răvaş
făcută de Maria. de moara dintre ape,
de apă rece scoasă din fântână, cu ciutura din lemn.
şi de miros de brazdă groasă-n lanul de trifoi,
de Gheorghe fluierând, la coasă, în dimineţi cu rouă.
mi-e dor de chiotul copiilor pe dealuri şi în luncă,
când alergau desculţi prin iarba-naltă, călcând covor de flori,
de roiul din stupina lui Ion, dintre arţari şi tei.
de cuibul rândunicii, sub streaşina căsuţei din bârne cu şindrilă,
de ploile de vară lăsând o arcă peste sat, un curcubeu.
mi-e dor de plugul care ara şi de un car cu boi.
de hora satului în sărbătoare, cu straie colorate.
de ochi râzând în soare, mi-este dor.
de ochiuri de fereastră dantelate,
şi de fuioarele de fum în iernile cu ger,
de zurgălăi la sănii şi cai în trap uşor, mi-e dor,
atât de dor, încât mă doare şi mă întreb:
de ce-s uitate oare.
s-au rătăcit şi nu mai au valoare, bătrânii mor
şi moare rostul viu cândva,
murind şi vechea vatră.
dar mie azi mi-e atât de dor de ieri.

mi-e dor de satul cu livezi în floare…

*

Despre Lia

despre mine las să spună alţii... sunt doar un boţ de lut cu ochi... cu bune şi rele... fiinţez.
Acest articol a fost publicat în LITERATURĂ, Poezie și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

