albe oase


bogatul a decis că trebuie să dispar
ca să-i las lui palma mea de pământ
-pe care după el o umbresc degeaba
sunt prea nedemn
nu ştiu scoate arginţi şi din piatră seacă-
a decis că ar trebui să mor
ca să-i las lui aerul meu încă respirabil
să-şi umple cu el plămânii plini de noxe
ca să-i las lui cerul meu încă albastru
spre care nu priveşte decât pentru a aduce nori negri
de ură şi urgie
a decis că trebuie să mor
ca să-i las lui apa râului de munte şi de câmpie
în care înot de veacuri cu lostriţele bibanul roşioara
dar ce nu ştie bogatul
nu ştie că valu-i efemer
nu-mi va clătina rădăcinile înfipte adânc
spiritual în petecul meu de pământ stropit cu lacrimi
răbdare sfânta şi umana speranţă
o să-mi sape cicatrici adânci în scoarţă
o să-mi rupă crengi putregăite şi mlădiţe prea tinere
o să-mi poarte frunzele desprinse în vârtej
cum se întâmplă de veacuri
dar n-am să mor
pentru că a decis prea hulpavul bogat
să-i las lui palma mea de pământ ca să-şi hrănească argaţii
nu voi dispărea
pentru că în palma mea de pământ
vor răsări mereu albe oase din oasele străbunilor
să-i stea în gât
sufocându-l

Despre Lia

despre mine las să spună alţii... sunt doar un boţ de lut cu ochi... cu bune şi rele... fiinţez.
Acest articol a fost publicat în LITERATURĂ, Poezie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la albe oase

  1. anahoret2007 zice:

    Dureros… să păstrezi bine poezia asta!

  2. agapescu zice:

    sublim.

  3. Bogatul acela e omniprezent și, din păcate, face multe victime inocente. De cele mai multe ori e aliat cu legiuitorii și în acest fel fac mult rău fără să fie pedepsiți. Frumos versuit, Lia!

Lasă un răspuns

