mii de mulţumiri şi de-astă dat’


Moş Crăciun,
unde s-a dus taina sărbătorii,
colindul în datina străbună,
fiorii copiilor de-a aduna-n trăistuţe
mere, nuci şi colăcei,
cine le-a furat?!
dar zăpada care scârţia sub paşi,
ce-avea sclipiri de diamant
sub razele de lună,
când se umbla la colindat,
unde e,
unde-a plecat cu timpul!?

Moş Crăciun cu barbă ninsă,
ce de veacuri te strecori
pe a hornurilor case:
te aşteaptă la fereastre,
mulţi copii în case reci.
nu-i uita nici anu’ acesta;
pe la ei te rog să treci,
să le dai din traista ta,
în suflet o bucurie, o speranţă,
pentru-un mâine ce-o să vie.
ei nu vor ca alţi copii
daruri scumpe, jucării…,
vor o haină călduroasă,
foc în sobă;
şi-o pâine aburind pe masă.
Moş Crăciun,
te-aş mai ruga,
nici de bătrâni tu nu uita,
nici de cei singuri şi-n nevoi,
căci sunt şi ei oameni ca noi.
du-te, du-te Moş Crăciun,
ştiu prea bine că eşti bun!
pun şi eu,
pentru ei în traista ta,
din suflet cu un gând curat,
cât mi-a fost dat, numai atât cât pot;
că aşa e omeneşte, eu socot.

du-te, du-te Moş Crăciun,
ştiu prea bine că eşti bun,
casa noastră, niciodată, n-ai uitat,
mii de mulţumiri şi de-astă dat’!

Despre Lia

despre mine las să spună alţii... sunt doar un boţ de lut cu ochi... cu bune şi rele... fiinţez.
Acest articol a fost publicat în LITERATURĂ, Poezie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la mii de mulţumiri şi de-astă dat’

  1. Dan zice:

    Tare mi-e teamă, dragă Lia, că oricât de darnic şi binevoitor o fi şi anul ăsta Moşul, vor rămâne destule case şi destui copilaşi care vor rămâne cu scrisoricile necitite… ‘tu-i mama lor de vremuri …

    • Lia zice:

      Din nefericire, aşa-i Dane… indiferent de vremurile care-au fost, au existat, există copilaşi fără nicio vină, ale căror rugi şi scrisorele n-au ajuns şi nu ajung niciodată la Moş Crăciun 😦

  2. De-ar aduce și nițică zăpadă pentru sărbători! În ultimii ani parcă tot mai des ne lipsește albul imaculat și frigul cu care eram obișnuiți în copilărie.

  3. Mugur zice:

    N-ar vrea să uite Moș Crăciun,
    Dar drumul vieții e hain
    Cu unii omuleți, vezi bine,
    Nu-i pentru ei ce-i pentru tine,
    Că ei nu s-au născut la fel,
    Tu ești cu moț, ei n-au de fel,
    Tu ești puțin de la oraș,
    Ei, la cămin n-au nici nănaș,
    Și uite-așa eu pot tot spune,
    Dar nu-i adevărat, măi lume!
    Că toți suntem de-același fel,
    Toți ne-am născut în pielea goală
    Iar dac-acum tu ai de toate,
    Iar el în zdrențe stă mereu,
    Nu e de vină el!
    C-a fost născut în sat sărac,
    Ce vină are el sau satul?

    Acel „tu” nu se referă la tine, dragă Lia, este generic, așa mi-a venit să-mi vărs năduful! De nu-ți place sau dacă tu consideri că versurile astea nu-s potrivite aici, te rog să le ștergi.

    • Lia zice:

      Mugur, nu le şterg, nu le consider nepotrivite… toţi ne revărsăm uneori năduful.
      Da, este adevărat că viaţa-i haină şi nedreaptă… dar, nu, nu suntem la fel, chiar dacă suntem de acelaşi regn, uman. Ne deosebasc foarte multe. Iar egalitatea se termină în momentul în care pruncul este înfăşat… s-a născut cu o anumită stare prin vrerea hazardului, sau a destinului… cum vrei să-i spui. Unii vor fi înfăşaţi în mătase iar alţii în ce s-o găsi. E drept că nu-i vina sau meritul pruncului că s-a născut într-o familie sau alta. Odată copilul îmbrăcat şi dus într-o comunitate… de aici încolo diferenţele se pot păstra, dispărea sau creşte. Pentru că puţini sunt cei născuţi în zdrenţe, norocoşi, care vor reuşi şă-şi depăşească condiţia. E drept că şi din partea cealaltă, unii dintre cei născuţi în mătase pot ajunge, sau, vor ajunge în zdrenţe pe drumul vieţii… depinde de N factori şi conjuncturi.
      Tocmai de aceea, cred eu, important este să nu uităm să fim umani şi drepţi mereu, să putem să nu privim pe nimeni, niciodată, de sus… şi să întindem o mână caldă celor care au nevoie într-adevăr. Şi de-a lungul vieţii o putem face în diverse moduri, zi de zi, discret… la fel şi de sărbători, cred că putem renunţa la un moft pentru a aduce bucurie, măcar în ochii unui copil mai puţin norocos. Iar pentru asta nu trebuie să fim bogaţi . Eu nu-s bogată, Mugur, cel puţin nu material… am atât cât are nevoie, sau ar trebui să se limiteze a avea, orice om decent.
      În altă ordine de idei, depinde la ce ne gândim când spunem sărăcie şi sărac… De multe ori sărăcia lucie are cauze precise: lene, prostie, alcoolism şi delăsare… Nu generalizez, departe de mine gândul… pentru că am întâlnit oameni săraci, harnici şi demni, care orice ar fi făcut nu au reuşit să-şi depăşească condiţia.
      Iar în sat, ca-n orice sat sărac, cred că unora le prisoseste câte ceva… sau chiar dacă nu… altădată oamenii se ajutau, îşi rupeau din puţinul avut ca să dăruiască, să se ajute. Azi nu se mai întâmplă din păcate decât în cătunele uitate de lume, unde oamenii trăiesc după legea lor, străveche.

      • Mugur zice:

        ” De multe ori sărăcia lucie are cauze precise: lene, prostie, alcoolism şi delăsare…”
        Nu comentez astfel de cazuri, nu merită atenția noastră!
        Mi se pare incorect ca, într-o țară ce se vrea democratică (știu că putem discuta și despre asta), să se trăiască foarte prost în conditiile în care se muncește! Nu spun că toți ar trebui să fie în zona medie, dar mi se pare că sunt prea puțini în această zona și prea mulți în cea săracă! Aici apar discrepanțele! Dar, dacă mai continui discuția, intrăm pe nisipurile mișcătoare ale politicii, iar asta nu vreau și nici nu este de dorit pe astfel de blog(uri), asta pentru că m-aș băga și pe mine la aceeași categorie, chit că mă mai apuca uneori.
        Sistemul sub care se trăiește de prin anii ’50, a făcut societatea să devină ceea ce este azi, mai individualistă, mai materialistă!
        Mă opresc aici.

      • Lia zice:

        ” De multe ori sărăcia lucie are cauze precise: lene, prostie, alcoolism şi delăsare…”
        Nu comentez astfel de cazuri, nu merită atenția noastră!”

        Ba, da, Mugur, merită atenţia noastră… pentru că sunt tot oameni şi acei copii crescuţi în acel mediu, nu au nicio vină. Poate vor purta vina de-a deveni aidoma celor care le-au dat viaţă… şi există toate şansele să se întâmple asta dacă societatea îi exclude şi-i marginalizează.
        Uite, îmi vine în minte un caz de acest fel… copii pe care i-am ajutat şi-i ajut de câte ori pot. Tatăl meseriaş în construcţii, un fel de Dorel… I-am cunoscut când am făcut renovări la casă. Tipul, harnic, dar cu patima alcoolului… nevastă-sa nu a muncit în viaţa ei, asta nu-i bai, nici alte femei nu muncesc sau n-au fost angajate… dar asta este de o puturoşenie nemaiîntâlnită. Mbon, au 4 copii frumoşi şi isteţi, trei fete şi un băiat… dar trăiesc într-o dărăpănătură de casă de te apucă jalea. Eu, la început, în naivitatea mea, mă tot întrebam, cum naiba poţi munci în construcţii şi să se dărâme casa pe tine(?!). Ei bine, se poate… omul acesta munceşte zi lumină ca să ducă acasă un bănuţ… dar degeaba, că matracuca, (vorba prietenului lui Dan-Hipertensivul :P) toacă banii aiurea. Copiii aceia n-au nici-o vină că tatăl lor de la o vreme s-a împrietenit cu Bachus ca să uite de necazuri şi nevoi… şi că mama lor este o descreierată leneşă.
        Indiferent de sistem, societatea, Mugur, suntem noi… unii mai materialişti şi individualişti, alţii mai puţin. Diferenţa, este dată, cred eu, de conştiinţa fiecăruia.
        Mă opresc şi eu aici, că subiectul e prea vast… şi nu-şi are locul aici.

        O seară frumoasă.

      • Mugur zice:

        Eu nu doream să discut de familie, dar copiii nu au vină că s-au născut acolo! Familia (tatăl și mama) își merită soarta, copiii însă nu,dar nu au ce face acum, doar când cresc.

  4. Of, of… nu mai vreau să mă gândesc.. zilele astea m-au dărâmat, am auzit de cazuri care dau fiori

  5. succesulpe zice:

    Iti multumim cu totii ca ti-ai gasit puterea sa aduci o rugaminte lui Mosu` pentru ca el ii asculta pe cei cu sufletul curat

Lasă un răspuns

